User guide

◇ ご注文前に必ずご確認ください ◇
◇ Please read before your pouches ◇
◇ Scroll down for English version ◇


受注生産と表記のアイテムは2-3週間発送までにお時間を頂いております。
全ての工程を一人で、手作業に拘り、時間をかけて丁寧に作成しています。

また、オーダーの量に関わらず、承った順に作成、発送をさせて頂いているため、
商品がお手元に届くまでお時間を頂戴する場合がございます。

ご理解の程、どうぞ宜しくお願い致します。


any listing items: MADE TO ORDER means that the item is custom made, to order.
This item will take 2-3 weeks to get ready to ship out to you.
I am a one woman print shop and small business. I make everything here.
Whether I receive an order for one, or ten tea towels,
I print them all TO ORDER in THE ORDER that they arrive to my queue.

Thanks for your kindness, and patiance.

この度は Lunical Way of Art オンラインストアをご覧いただきまして、誠にありがとうございます。

Closed : 金、土、日、祝日

Holidays : 夏季休業・冬季休業・G.W

※ 発送・またお問い合わせのお返事は休み

明けになりますのでご了承ください

ご注文やお問い合わせの際メールアドレスの迷惑メール設定

lunical.way@gmail.com からのメールが届くように受信設定がされているか今一度ご確認ください。お手数おかけしますが、数日経ってもメールが未着の場合は「迷惑メール」フォルダ、「ゴミ箱」内もご確認ください

商品について

商品は全てオリジナルのデザインによるハンドメイドでございます。同じデザインでも、全く同じ仕上がりになることはありません。多少サイズの誤差、色合いの微妙な変化やわずかな表情の違いがございますが、個性として愛着を持っていただけたらと思っております。

▲ モニターの環境などにより写真の色味と異なる場合がございます
▲ 全て商品は薄紙紙に包んでの発送となりますので、そのままギフトとしてもご利用いただけます

素材について

コットンリネン、リネン、印刷手法、ブロックプリントの詳しい情報はこちらを参照ください
↓↓↓↓↓
https://lunicalway.theshop.jp/p/00002

送料・配送について

△ (税込) 8,000円以上のご注文で日本全国送料無料でお届け致します

△ 恐れ入りますが、発送後の紛失や破損等のトラブルには対応しておりません

△ 補償ありの配送方法をご希望の方はヤマト宅急便をお選びください

△ 配送方法は下記のいずれかをご選択頂けます


◎ クリックポスト(追跡有り・補償無し・ポスト投函)

全国一律「 300円 」でお届け可能です

・お届けまでにお住いの地域により2日から10日ほどかかる場合がございます
・日時・時間指定は出来ません
・ 配送中に紛失や破損などがあった場合でも、当店では保証が出来かねますご了承の上ご選択下さい


◎ 定形外郵便(追跡有り・補償なし)

・特定記録をお付けいたしますので追跡が可能です。
・ 配送中に紛失や破損などがあった場合でも、当店では保証が出来かねますご了承の上ご選択下さい
・日時・時間指定は出来ません


◎ ヤマト宅急便(追跡有り・補償有り)

全国一律「 800円 」でお届け可能です
※ 時間指定について
・ヤマト宅急便のみご指定いただけます
・お届け日指定は受け付けておりませんので、ご了承ください
ご希望の時間指定がございましたら下記よりお選びいただき備考欄にご記入ください

●午前中(12時まで)/●14時~16時/●16時~18時/●18時~20時/●19時~21時



△ 複数商品のご注文で、クリックポストの選択された場合でも、サイズオーバーの場合、定形外郵便、またはヤマト運輸で発送させいていただきますのでご了承ください。

△お届け日数
お支払いから発送まで2日~1週間程度お時間を頂いております(在庫のある分の場合)。ただし、タイミングによっては一週間以上頂く可能性もございます

△ お急ぎの場合はご相談ください。配送方法を変えて対応することが可能です(基本的には即日発送は行っておりません)

△ 当店は環境、プライバシー保護を考慮し、ペーパーレスを行なっておりますので納品書を同封しておりません。ご希望のお客様はご注文時に備考欄でその旨をお知らせください

△ 複数商品のご注文は、同梱発送となっております。送料は合算されることなく1つ分の送料となります。異なる送料を設定している商品の場合,高い方の送料が自動で適用されます


ご注文について

△ ご注文後のキャンセルは基本的にお受けできませんので ご了承のうえご注文下さい

△ お客様の操作間違いでの商品の変更や交換は行なっておりません

包装・ラッピングについて

△ 商品を複数ご注文の場合には、まとめてラッピングしております。1つずつに分けてラッピングをご希望のお客様は、備考欄でその旨をお知らせください

受注生産オーダーについて

△ 「受注生産」の表記がある商品に関してはオーダーを頂いてから製作させて頂いております。その為お届けまでにもお時間を頂いております

△ 納期は素材の在庫有無によりますのでアイテムページをご参照ください

△ オーダーをいただいたお客様から順に製作、発送させていただいております
!注意点!
特に個数の上限を設けずに受注するため材料の状況によっては後からオーダーをお断りしてしまう可能性がございます

△ 受注生産ではない商品と一緒に購入される場合、納期は受注生産アイテムの納期に合わせた発送となりますのでご注意ください

△ paypal払いをお選びの場合システムの関係上10日以内に発送通知をしないと自動キャンセルとなってしまうため、実際の発送より前に発送通知をさせていただくことがございます。その際は、別途ご説明のメールを送信させていただきます。ご了承ください

△ お急ぎの場合は、【ご購入の前】に到着希望日を添えてお問い合わせください。希望日までの生産可否、最短納期等を確認させていただき、ご返信いたします。ご希望に添えない場合もございます。また確認までにお時間をいただく場合がありますことをご了承ください

△ ご注文いただいてから生地を確保致します。タイミングによっては、ご希望のカラーがメーカー品切れの場合がございます。その場合は入荷待ち別カラー、キャンセルのいずれかをお選び頂けます

△ ご注文後のキャンセル変更は受け付けておりません



返品について

△ 原則として返品はお受けしておりません

△ サイズ、イメージと違う等のお客様都合による、返品・返金・交換は一切承っておりませんので、予めご了承下さい

△ 初期不良・弊社手違い等あった場合は商品到着後7日以内にお問合せフォームよりご連絡を頂いた上で返品を受付けます

△ 事前にご連絡がなく着払いや代金引換で返品された場合はやむを得ず受け取り拒否をさせて頂く場合もございます

△ 返品に関しましては、以下《返品の条件》をご確認下さい


【 返品の条件 】

以下の場合のみ返品をお受け致します

・不良品の場合

・注文した商品と異なる品が届いた場合

その他、以下のような商品の返品についてはお受けできません

・到着後8日以上経過した商品

・お客様の過失により破損した商品

・開封済み・使用されてたいた場合

在庫がある商品につきましては交換のお手続きさせて頂きます

在庫のない商品につきましては返金のお手続きさせて頂きます

※ 返金手続きについては、商品返品後7日前後となります

返金の際には指定頂いた口座への振込となり、手数料については、当社負担となります

※ ご購入後に返品条件の変更は致しかねますのでよく確認してからご購入下さい


何かご不明な点などございましたらお問合せフォームよりご連絡ください






【 Information for shop 】


Closed : Fri, Sat, Sun, National holidays
Holidays : summer, winter, G.W



【 About Price】


All the price displayed at shop isincluding tax.

Shipping fee is not included.

Please check the product detail page for each countries shipping fee.



【 About Payment Billing Date 】


Payment method : Credit card or PayPal is available.

Payment time
Payment will be confirmed at the time of product purchase.

Please, note that even the products are not ready to ship, you will be receiving email from us saying shipping is ready.
This is because of Paypal system, they only can keep orders for 10days.
We will be sending another email that saying the products are actually have sent to you.

Thank you for your understanding.



【 Shipping Date 】


All orders are sent via REGISTERED AIRMAIL.
Please be sure to provide us with the correct shipping information,
as Lunical way of art is not responsible for any delays or for the replacement of lost orders
submitted with incorrect delivery information.

Orders normally takes 3 to 7 working days to be ready to ship out from us.
Each countries delivery time would be different.
Please check the local post with tracking number provided in the email.

For made to order, shipping time would be emailed to you after your purchase.
Once the product is made you will receive another email that inform you that shipping has proceeded.

Applicable custom taxes, fees and duties are the sole responsibility of the customer.
Please check with your local customs office to get specific tax and duty information.
We apologize for any inconveniences.

△ Can my order be tracked during delivery?

All orders have a Japan Post tracking number.
Contacting these couriers local post and using your tracking number will show your delivery progress of your parcel.
Please note for international orders
– once parcels have arrived in your country you will need to track your parcel via your countries postal service by the same tracking number.


If you have any questions about the shipping and delivery your purchases, please send me message through contact.



【 Notes on Refund and Returning Goods 】


Our Return Policy lasts 7 days.

We do not accept any returns or exchanges after 7days since the day of the item was delivered.

△ Return/Exchanges

We do not accept any returns or exchanges unless the item you purchased is defective.
If you have received a defective item, please contact us at 【 lunical.way@gmail.com 】,or through contact up in the menu.
Please Include details and picture to proof the defective item.
If the return is accepted, we will send the address to send back via email.
We cannot accept returns or exchanges based on your personal preferences.
We cannot approve exchanges or returns, if the item is used, If the item is damaged or stained due to your error, we cannot accept returns.

Please remind that shipping charges including import taxes must be paid by you.
You will be responsible for paying for your own shipping costs for returning your item.
We will not refund any shipping charges or import taxes.


If you need any questions, please feel free to send me message through contact.